Snart börjar vi på allvar

Än så länge har vi inte haft en enda lektion. Det är en väldigt utdragen process med att välja kurser och så, men på tisdag har vi dom första lektionerna. Det är under en såkallad drop/add period där man kna gå runt ock skriva upp sig på kurser eller avregistrera sig. Idag har det varit en stor klubbdag där alla skolans klubbar får rekrytera folk. Det fanns ALLT: fantasyklubb, militärklubb, tågklubb, jonglerarklubb, FN-klubb, Rugbyklubb, Mac-klubb. Alla ville rekrytera oss förutom magdansklubben. Där fick jag tyvärr inte vara med...  Vi är uppskriva på lite olika klubbar men just nu verkar de kanske bli så att vi går med i Rugbyklubben. Kan bli kul fast jag aldrig spelat. Verkade vara ett skönt gäng och så. Dessutom va dom mästare. Man måste ju börja på topp.

Annars har vi mest gått runt i olika distrikt och undersökt staden med hjälp av tunnellbanan. I förrgår var vi på stranden på östkusten. Vädret var inte på topp, men de va väl tur eftersom jag ändå lyckades bränna mig en del. Vilket jag tror Taiwaneserna tyckte var kul. Dom smygfotograferar oss lite då och då. Vi ska kanske dit imorgon igen om det inte regnar (som de verkar som att de ska göra). Jag får ta med paraplyet och kepsen med jätteskärmen allan som taiwanserarna gör.
Igår klippte jag mig också. Var lite nervös eftersom kommunikationen lätt kan bli konstig. Men jag tog ett ställe som såg fint ut och de gav väl hyffsad utdelning. Frisören tyckte tydligen att jag skulle ha längre hår på bakhuvudet... Men när Henke kom och styrde upp blev det bra och hon bad om ursäkt till henke efteråt. För de va ju honom hon klippte?
Jag försöker lägga upp bilder men de går inte så bra. Det kommer, var lugna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0