Kursjakt över och helgen är här.

0
7:00-8:00
1
8:10-9:00
2
9:10-10:00
International Business Strategy 
Cross-Cultural Management 
3
10:20-11:10
International Business Strategy 
Cross-Cultural Management 
4
11:20-12:10
International Business Strategy 
Cross-Cultural Management 
@
12:20-13:10
5
13:20-14:10
6
14:20-15:10
The Application of Financial Modeling 
7
15:30-16:20
The Application of Financial Modeling 
8
16:30-17:20
The Application of Financial Modeling 
9
17:30-18:20
A
18:30-19:20
B
19:25-20:15
C
20:25-21:15
D
21:20-22:10


Där har ni mitt schema för den här terminen förutom kinesiska kursen som, förhoppningsvis, kommer att på måndag och onsdagkvällar. Imorgon är det sista anmälningsdagen för kurserna så vi var några som var ganska stressade de senaste dagarna. Jag hade tillräckligt med kurser, men det var en jag inte ville ha. De var en finanskurs vilket inte var mitt favoritämne hemma. Läraren hade dock en roliga engelsk brytning. Hon sa What och Why med H:et först (Hwat, Hway), assume blir aschum och apple blir ajpel. Jag lyckades få cross-cultural management istället och den verkar bra. De är lite kul att det är mer svenskar än någon annan nationalitet i den klassen. Vi tar över staden!

Vi spanade in biblioteket idag som var fint och stort. Det största intrycket var dock att alla låg och sov där inne. Det verkar vara Taiwanesernas favoritsovställe med McDonalds som klar 2:a. Något Taiwaneserna är bra på är att sova. De kan göra det var som helst t.ex. i bilen, på tunnellbanan och på bänkar.


Vissa i vårat lilla kollektiv har också börjat lära sig...

Det känns bra att det är klart nu så man slipper fundera på det mer. Nu ska vi fokusera på helgen, med uniqlo's (japanska h&m) stora öppning i Taipei imorgon och lite andra spännande saker. På tal om att köpa kläder: jag har aldrig känt mig särskilt stor, men att hitta shorts i rätt storlek var inte det lättaste. De flesta såg ut som cykelbyxor och gick inte att knäppa...

Vi glider runt i shorts fortfarande fast det har varit lite kyligare den här veckan. sommaren förlängs ganska rejält


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0