Första skoldagen

Idag har jag haft min första lektion. Det var International International Business Strategy som verkar vara en bra kurs med en bra lärare. Hans engelskan va sådär så det var lite svårt att förstå allt, men man vänjer sig säkert. De var också jakt efter den magiska gröna lappen som man på vissa kurser är tvungen att å för att få gå kursen. I det här fallet tog han in alla så det blev inget krig. Det är lite oklart hur många poäng vi måste läsa så jag kanske måste jaga fler kurser, men om vi får tag i studievägledaren ska det nog lösa sig.
Vi har också kommit igång med träningen nu. Igår sparng vi på löparbanan på Campus. Jag sprang 5 km och kände mig som en mästare, i den 29 gradiga värmen, trots att jag inte har tränat på länge. Det var allt från små barn till 60 + samt tjejer med handväskor som sprang och gick runt banan. En man (kring 60 år kanske) endast iförd kostymbyxor försökte utmana mig. Men hans bara överkropp och fötter hade inget att sätta emot så han övergick till att springa backlänges och flaxa med armarna och en massa andra mystiska övningar. De är många som verkar träna eller vad det nu är genom att stå och vifta med armarna. Kanske nått man borde prova. Vi har också gymkort (kostade 175 kr för att halvår) som vi utnyttjade idag. Känns bra att skapa nån slags rutin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0