Vi gör ett nytt försök.

Senast jag skrev skulle vi åka till Kenting över helgen. Resan blev inte direkt jättelyckad... Vi spenderade 23,5 timmar i staden som var öde p.ga. allt regn. Det regnade hela tiden, så vi valde att åka hem direkt på lördagmorgon. Vi hade i alla fall en levande krabba som kröp runt på bussen på väg hem, så de var ju lite kul. Det var nån gubbes middag som tog en liten sista prommenad bland stolarna. Resan blev inte bättre av att jag började få väldigt ont i halsen. Så under 5 dagar satt jag bara på mitt rum och kunde knappt prata och enbart äta nudlar och flytande mat. När jag gick till universitetets hälsocentral fick jag ett gäng piller och en salva för alla blåsor jag hade i munnen och det blev gensat bättre. Den veckan gjorde jag alltså inte så mycket spännande.
Den här veckan har vi mest pluggat och jag har försökt vila mig i form. Min hals har inte  varit 100 % direkt, men inte alls så farligt. I helgen är det halloween som firas och det verkar vara en ganska stor grej här. Det finns många affärer med kostymer och det verkar som att alla nattklubbar har det temat också. Men vi ska åka till... KENTING! Vädret ska vara bra och så, så det ska bli skönt att komma bort härifrån och få lite sol på kroppen och lite frisk luft. Jag hoppas det blir bättre än förra gången!
Tempot på skolan här är ganska högt så mycket tid går åt till att plugga, vilket känns lite tråkigt när man är här. Att jonglera 4 kurser samtidigt blir lite mycket och kan bli lite förvirrande, men vi överlever. Det finns trots allt flera galningar som pluggar ett antal fler kurser än vi gör...
Jag hoppas det blir en bra helg.
Hare gött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0