wo dong zhongwen!

Ahh... Kom precis hem från min sista mid-term som var i kinesiska. De är ett ganska svårt språk alltså, men vi har krigat på bra och det gick nog vägen. Fokus på pluggandet inför de här provet var väl inte på topp eftersom vi har pluggat mycket de senaste veckorna. Men nu känns det bra att vi inte har några tentor på ett tag, så man kan ta det lite lugnare och kankse inte behöver leva för att plugga. Nu ska det njutas av att få känna sig helt ledig ett litet tag. Vi har inte direkt varit särskilt mobila de här veckorna. Lägenheten (bunkern), universitetet och diverse matställen i närheten är de enda platser som vi har ärat med vår närvarao.

Kan också rapportera att vi har börjat beta av taipeis ganska massiva hamburgarutbud. Faktiskt riktigt goda hamburgare med all you can drink för samma pris som ett "meal" på Max hemma. Dock har man börjat bli lite trött på burgare nu. Ska nog försöka hålla mig ifrån det ett tag, men det kna bli svårt med tanke på mitt sällskap.
Igår var första gången vi åkte tunnelbana på 3 veckor... Vi tog oss till Ikea och åt köttbullar. Vi har också börjat smida planer inför jul och nyår. Jag och henrik kommer nog att spendera julen i Hong kong och Macau, med shopping och diverse andra aktiviteter. Nyår kommer nog att spenderas här i Taipei. Sen får vi se vad som händer med den övriga tiden.
Nu ska jag avrunda kvällen med en film och ladda för morgondagen.      
/Max

Kommentarer
Postat av: Mikael Broman

Hejsan!



Roligt att följa dina äventyr. Tror du kommer att ha mycket nytta av kinesiskan på ågatan. Du kanske kan starta en studiecirkel!



Mikael

2011-11-22 @ 11:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0