Plugg, Plugg, Plugg

Vi hade en fantastisk helg i Kenting med sol, bad och utflykter. Det var väldigt skönt att komma iväg från storschtan och få lite sol och ren luft. Vädret var strålande så vi var en del på stranden. Men det bästa vi gjorde var att hyra moppar och åka ut på Taiwans sydligaste punkt. Det var riktigt häftigt! skönt att kunna förflytta sig snabbt och fritt också. Solandet och chillandet tog på krafterna så vi gick och la oss ganska tidigt och gick upp tidigt för tat få så mycket sol som möjligt.
Vi kom hem på söndag natt och har sen dess spenderat cirka 12 h per dag med att plugga. Vi fick  veta ett våran mid-term (som blev framflyttad en vecka) blev tillbakaflyttad till nästa måndag. Det är alltså den kursen som är absolut svårast... Så nu pluggas det järnet för att klara den. Här finns inga omtentor så det är allt eller inget som gäller. Klarar man inte den här är kursen över. De är lite komiskt att jag kom hit med inställningan att slippa matte och det slutar med att jag har en kurs i finansiering på masternivå...Vi får se hur de går!
Jag har bokat biljetten från Arlanda till Umeå nu, så jag anländer 22:10, eller nått sånt, den 17:e januari. Jag förväntar mig ett Förvästort mottagande. Känns konstigt att börja tänka på hemresan.
Nu ska jag drömma om WACC, ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0